Child development at the intersection of emotion and cognition (Record no. 386863)

000 -Label
leader 04010cam0 2200409 4500
001 - PPN
PPN 147305489
005 - Numéro d'identification de la version
Numéro d'identification de la version 20230127233122.0
010 ## - ISBN
ISBN 1-4338-0686-X
qualificatif rel.
010 ## - ISBN
ISBN 978-1-4338-0686-5
qualificatif rel.
035 ## - Autres numéros de contrôle
Numéro de contrôle (OCoLC)652433862
073 #1 - EAN
Numéro 9781433806865
099 ## - Informations locales
date creation notice (koha) 2011-10-24
date modification notice (koha) 2023-01-26
100 ## - Données générales de traitement
données générales de traitement 20101018h20102010k y0frey5003 ba
101 0# - Langue
langue du document anglais
102 ## - Pays de publication ou de production
pays de publication EtatsUnis
105 ## - Zone de données codées : textes, monographies
données codées - monographies y a 001yy
106 ## - Zone de données codées : textes - caractéristiques physiques
données codées - textes - caractéristiques physiques r
200 0# - Titre
titre propre Child development at the intersection of emotion and cognition
type de document Texte imprimé
Auteur edited by Susan D. Calkins and Martha Ann Bell
type de document (Ccode) Ouvrage imprimé
210 ## - Editeur
lieu de publication Washington (D.C.)
nom de l'éditeur American Psychological Association
date de publication cop. 2010
215 ## - Description
Importance matérielle 1 vol. (X-261 p.)
autres carac. matérielles jaquette ill. en coul.
format 27 cm
225 0# - collection
titre de la collection Human brain development series
numérotation du volume [3]
320 ## - Note
Texte de la note Réf. bibliogr. en fin de contributions. Index
327 1# - Note
Texte de la note Introduction : putting the domains of development into perspective / Susan D. Calkins, Martha Ann Bell
-- An optimal balance : the integration of emotion and cognition in context / Clancy Blair, Tracy Dennis
-- Emotion regulation and executive functioning in early development : mechanisms of control-supporting adaptive functioning / Susan D. Calkins, Stuart Marcovitch
-- The role of language in the development of emotion regulation / Pamela M. Cole, Laura Marie Armstrong, Caroline K. Pemberton
-- Feeling and understanding through the prism of relationships / Ross Thompson
-- Hot executive function : emotion and the development of cognitive control / Phillip D. Zelazo, Li Qu, Amanda C. Kesek
-- Psychobiological mechanisms of cognition-emotion integration in early
-- Development / Martha Ann Bell, Denise R. Greene, Christy D. Wolfe
-- Cognition and emotion : a behavioral genetic perspective / Kirby Deater-Deckard, Paula Y. Mullineaux
-- Understanding the social world : a developmental neuroscience approach / Mark H. Johnson
-- Desire, dopamine, and conceptual development / Marc D. Lewis
-- Self-regulation and academic achievement in the transition to school / Frederick J. Morrison, Claire Cameron Ponitz, Megan M. McClelland
-- Intersection of emotion and cognition in developmental psychopathology / Joel T. Nigg, Michelle M. Martel, Molly Nikolas, B.J. Casey
330 ## - Résumé
Texte de la note Developmental theorists have long speculated that emotion and cognition are inseparable components of the developmental process. Some even have suggested that the two components are fully integrated by the time children reach school age. Yet, despite considerable theoretical work describing this interaction, relatively little empirical work has been conducted on the subject. This volume addresses the codevelopment of emotional and cognitive processes by integrating theoretical and empirical work on these processes. The first part of the book demonstrates the codependence of emotional and cognitive processes, noting that both are clearly necessary for successful regulation of thought and behavior and that children with early adjustment difficulties often have deficits in both types of processing. The second part considers possible neurological and genetic mechanisms for the emotion-cognition link. Finally, the last part explores implications for clinical and educational research, highlighting atypical emotional and cognitive processing and its effect on adjustment in academic and social settings. (Jaquette intérieure)
410 ## - collection
PPN de la notice de collection (lien créé) 147308097
titre Human brain development series
indication générale du type de document Texte imprimé
Première mention de responsabilité [edited by] Michael I. Posner
lieu de publication Washington (D.C.)
nom de l'éditeur, du distributeur, etc American Psychological Association
date de publication 2010-
numéro de volume [3]
606 ## - sujets
koha internal code 211139
numéro de la notice d'autorité 027387402
sujet Émotions
code du système d'indexation rameau
606 ## - sujets
koha internal code 167256
numéro de la notice d'autorité 027223507
sujet Cognition chez l'enfant
code du système d'indexation rameau
606 ## - sujets
koha internal code 168668
numéro de la notice d'autorité 027233340
sujet Enfants
subdivision du sujet Développement
code du système d'indexation rameau
676 ## - classification
indice Dewey 155.4
édition 22
langue d'édition fre
702 #1 - Nom de personne - mention de responsabilité secondaire
koha internal code 228123
PPN autorité 147308461
nom Calkins
prénom Susan D.
code de fonction Editeur scientifique
702 #1 - Nom de personne - mention de responsabilité secondaire
koha internal code 228124
PPN autorité 147308585
nom Bell
prénom Martha Ann
code de fonction Editeur scientifique
801 #3 - source de catalogage
agence de catalogage Abes
date de la transaction 20120306
règles de catalogage utilisées AFNOR
930 ## - localisation
-- u
Holdings
Manquant Perdu Abimé Nombre de prêts origine du document dépositaire permanent Fonds Code barre cote date de prêt Etat Type de prêt Domaine Etablissement prêteur ou déposant (PEB)
Non manquant Non perdu Bon état 3 Bibliothèque provisoire Bron Bibliothèque provisoire Bron Salle de lecture 0378820488 155.4 CHI 02/11/2017 En rayon Prêt normal Psychologie Disponible pour le PEB

Lyon 2 est membre fondateur de l'Université de Lyon
Université de Lyon

Powered by Koha