000 -Label |
leader |
04010cam0 2200409 4500 |
001 - PPN |
PPN |
147305489 |
005 - Numéro d'identification de la version |
Numéro d'identification de la version |
20230127233122.0 |
010 ## - ISBN |
ISBN |
1-4338-0686-X |
qualificatif |
rel. |
010 ## - ISBN |
ISBN |
978-1-4338-0686-5 |
qualificatif |
rel. |
035 ## - Autres numéros de contrôle |
Numéro de contrôle |
(OCoLC)652433862 |
073 #1 - EAN |
Numéro |
9781433806865 |
099 ## - Informations locales |
date creation notice (koha) |
2011-10-24 |
date modification notice (koha) |
2023-01-26 |
100 ## - Données générales de traitement |
données générales de traitement |
20101018h20102010k y0frey5003 ba |
101 0# - Langue |
langue du document |
anglais |
102 ## - Pays de publication ou de production |
pays de publication |
EtatsUnis |
105 ## - Zone de données codées : textes, monographies |
données codées - monographies |
y a 001yy |
106 ## - Zone de données codées : textes - caractéristiques physiques |
données codées - textes - caractéristiques physiques |
r |
200 0# - Titre |
titre propre |
Child development at the intersection of emotion and cognition |
type de document |
Texte imprimé |
Auteur |
edited by Susan D. Calkins and Martha Ann Bell |
type de document (Ccode) |
Ouvrage imprimé |
210 ## - Editeur |
lieu de publication |
Washington (D.C.) |
nom de l'éditeur |
American Psychological Association |
date de publication |
cop. 2010 |
215 ## - Description |
Importance matérielle |
1 vol. (X-261 p.) |
autres carac. matérielles |
jaquette ill. en coul. |
format |
27 cm |
225 0# - collection |
titre de la collection |
Human brain development series |
numérotation du volume |
[3] |
320 ## - Note |
Texte de la note |
Réf. bibliogr. en fin de contributions. Index |
327 1# - Note |
Texte de la note |
Introduction : putting the domains of development into perspective / Susan D. Calkins, Martha Ann Bell |
-- |
An optimal balance : the integration of emotion and cognition in context / Clancy Blair, Tracy Dennis |
-- |
Emotion regulation and executive functioning in early development : mechanisms of control-supporting adaptive functioning / Susan D. Calkins, Stuart Marcovitch |
-- |
The role of language in the development of emotion regulation / Pamela M. Cole, Laura Marie Armstrong, Caroline K. Pemberton |
-- |
Feeling and understanding through the prism of relationships / Ross Thompson |
-- |
Hot executive function : emotion and the development of cognitive control / Phillip D. Zelazo, Li Qu, Amanda C. Kesek |
-- |
Psychobiological mechanisms of cognition-emotion integration in early |
-- |
Development / Martha Ann Bell, Denise R. Greene, Christy D. Wolfe |
-- |
Cognition and emotion : a behavioral genetic perspective / Kirby Deater-Deckard, Paula Y. Mullineaux |
-- |
Understanding the social world : a developmental neuroscience approach / Mark H. Johnson |
-- |
Desire, dopamine, and conceptual development / Marc D. Lewis |
-- |
Self-regulation and academic achievement in the transition to school / Frederick J. Morrison, Claire Cameron Ponitz, Megan M. McClelland |
-- |
Intersection of emotion and cognition in developmental psychopathology / Joel T. Nigg, Michelle M. Martel, Molly Nikolas, B.J. Casey |
330 ## - Résumé |
Texte de la note |
Developmental theorists have long speculated that emotion and cognition are inseparable components of the developmental process. Some even have suggested that the two components are fully integrated by the time children reach school age. Yet, despite considerable theoretical work describing this interaction, relatively little empirical work has been conducted on the subject. This volume addresses the codevelopment of emotional and cognitive processes by integrating theoretical and empirical work on these processes. The first part of the book demonstrates the codependence of emotional and cognitive processes, noting that both are clearly necessary for successful regulation of thought and behavior and that children with early adjustment difficulties often have deficits in both types of processing. The second part considers possible neurological and genetic mechanisms for the emotion-cognition link. Finally, the last part explores implications for clinical and educational research, highlighting atypical emotional and cognitive processing and its effect on adjustment in academic and social settings. (Jaquette intérieure) |
410 ## - collection |
PPN de la notice de collection (lien créé) |
147308097 |
titre |
Human brain development series |
indication générale du type de document |
Texte imprimé |
Première mention de responsabilité |
[edited by] Michael I. Posner |
lieu de publication |
Washington (D.C.) |
nom de l'éditeur, du distributeur, etc |
American Psychological Association |
date de publication |
2010- |
numéro de volume |
[3] |
606 ## - sujets |
koha internal code |
211139 |
numéro de la notice d'autorité |
027387402 |
sujet |
Émotions |
code du système d'indexation |
rameau |
606 ## - sujets |
koha internal code |
167256 |
numéro de la notice d'autorité |
027223507 |
sujet |
Cognition chez l'enfant |
code du système d'indexation |
rameau |
606 ## - sujets |
koha internal code |
168668 |
numéro de la notice d'autorité |
027233340 |
sujet |
Enfants |
subdivision du sujet |
Développement |
code du système d'indexation |
rameau |
676 ## - classification |
indice Dewey |
155.4 |
édition |
22 |
langue d'édition |
fre |
702 #1 - Nom de personne - mention de responsabilité secondaire |
koha internal code |
228123 |
PPN autorité |
147308461 |
nom |
Calkins |
prénom |
Susan D. |
code de fonction |
Editeur scientifique |
702 #1 - Nom de personne - mention de responsabilité secondaire |
koha internal code |
228124 |
PPN autorité |
147308585 |
nom |
Bell |
prénom |
Martha Ann |
code de fonction |
Editeur scientifique |
801 #3 - source de catalogage |
agence de catalogage |
Abes |
date de la transaction |
20120306 |
règles de catalogage utilisées |
AFNOR |
930 ## - localisation |
-- |
u |